Přehled realizovaných projektů v území ORP Litvínov
Do výzvy Šablony I, Šablony II a Šablony III se v rámci Podpory škol formou projektů zjednodušeného vykazování z území ORP Litvínov z celkového počtu 15 škol zapojilo 12/13 škol.
Šablony I (výzva č. 02_18_022) využilo 85,71 % škol z ORP Litvínov (12 škol). Šablony nabídly školám možnost využít některých nových aktivit – z personálních aktivit MŠ byla inovativní personální pozice školního asistenta a chůvy, z personálních pozic pro ZŠ byla novinkou pozice školního asistenta. Personální pozice byly nejvíce využívanými aktivitami z pohledu výše celkových způsobilých výdajů projektu a také z hlediska počtu zapojených organizací do realizace těchto aktivit. Dalšími zajímavými a zároveň „novými“ aktivitami byla aktivita nazvaná Tandemová výuka či metoda CLIL ve výuce – také tyto aktivity školy vyzkoušely, i když zatím v menší míře. Z dalších aktivit byly velmi využívány aktivity zaměřené na DVPP. Po personálních pozicích byla nejvíce využívanou aktivitou z hlediska počtu zapojených organizací i z hlediska výše výdajů aktivita s názvem „Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem“. Šablony I reagovaly na potřeby škol, které vyplynuly z dotazníkového šetření. Byly zaměřeny především na personální podporu škol a na podporu matematické a čtenářské gramotnosti/pregramotnosti žáků/dětí základních a mateřských škol.
Šablony II (výzva č. 02_18_063) využilo 80 % škol z ORP Litvínov (12 škol). Oproti šablonám I se nezapojila Základní škola a Mateřská škola, Louka u Litvínova, vzhledem k personálním kapacitám školy. Naopak nově byla zapojena Mateřská škola Jeřabinka, která nebyla žadatelem v šablonách I. Novinkou oproti šablonám I byla možnost zapojení školních družin a školních klubů. V mateřských školách byl největší zájem o školního asistenta a chůvu, a to jak z hlediska finančního, tak i z hlediska počtu zapojených škol. U základních škol byl největší zájem o personální šablony, z dalších šablon pak bylo nejvíce využito doučování žáků. Ve školních družinách a školních klubech školy nejčastěji využívali školního asistenta a dále projektový den v ŠD/ŠK. Z dalších aktivit byly velmi využívány aktivity zaměřené na DVPP.