Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Úspěšně podpořené projekty

Anketa

Jste spokojeni s odpověďmi pracovníků MAS Naděje o.p.s. na osobní, telefonické a písemné dotazy?

Celkem hlasů:
14
Hlasování začalo:
15. 3. 2021
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností

Obsah

Zadávání veřejných zakázek - informace pro obce

Typ: ostatní | náš tip
Tisková zpráva Ministerstva Zemědělství
 
Protože v současné době přibývají případy nesprávně provedených cenových marketingů ze strany obcí, vydalo Ministerstvo Zemědělství tiskovou zprávu k výkladu podmínek 1.2.5 Příručky k personální propojenosti u obcí, která se týká zastupitelů obce a subjektu, které byli osloveni v rámci cenového marketingu.
Obce (zpravidla jako žadatelé v operaci 19.2.1 Podpora provádění operací v rámci strategie komunitně vedeného místního rozvoje) chybují často v případě čl. 1.2.5 Příručky pro zadávání zakázek Programu rozvoje venkova 2014 – 2020 (verze 5). Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst ZDE.
Na webových stránkách SZIF byly zveřejněny dva dokumenty týkající se dobré praxe pro cenové marketingy. Zveřejněny jsou raději ve dvou sekcích určených pro zakázky:
  • sekce Program rozvoje venkova 2014-2020 / Veřejné zakázky
  • sekce Nejčastější dotazy / Program rozvoje venkova 2014-2020 / Veřejné zakázky
Jedná se o soubor se základním popisem k cenovým marketingům, přílohami k cenovým marketingům, nejčastějšími chybami u cenových marketingů a příklady, které jsou z pohledu dobré praxe naopak v pořádku.
Druhý soubor ve formátu excel obsahuje doporučenou (nikoliv povinnou!!) šablonu tabulky cenového marketingu. Je rozdělen na list pro zadavatele plátce DPH a na list pro zadavatele neplátce DPH.
POZOR NOVINKA: V souboru s popisem a doporučeními k cenovému marketingu se objevuje na první straně i nová příloha č. 6 – Doklad o neexistenci střetu zájmů. Vztahuje se na všechny zakázky ze žádostí o dotaci zaregistrovaných od letošního roku 2022, tedy jak pro výběrová řízení, tak pro cenové marketingy. Ovšem důležité je, že povinnost dokládat platí pouze pro veřejné zadavatele (obce, státní školy, státní instituce…). Ostatní zadavatelé ji k výběrovým řízením a cenovým marketingům dokládat nemusejí. Pokud však zadavatelé zadají své zakázky dle zákona ZZVZ, tedy zadávací řízení, přílohu musí v takovém případě doložit vždy. Je jedno, kterou variantu z textace té nové podmínky žadatel doloží. SZIF uznává jakoukoliv ze tří možností, které jsou u ní napsané.

Přílohy

Vytvořeno: 27. 5. 2022
Poslední aktualizace: 7. 6. 2022 08:59
Autor: Správce Webu